PPS Group, a.s. Detva
Realizované workshopy:
- Workshop zameraný na definovanie opatrení pre zvyšovanie výkonnosti a konkurencieschopnosti
- Workshop s manažérmi výroby zameraný na zlepšenie plnenia požiadaviek zákazníkov
Workshop zameraný na definovanie opatrení pre zvyšovanie výkonnosti a konkurencieschopnosti
sme s členmi manažmentu PPS Group, a.s. Detva realizovali v dňoch 24. - 26. júla 2006.
V prvej časti sa účastníci sa oboznámili s najnovšími poznatkami a svetovými trendmi v riadení a organizácii podnikov orientovaných na zákazníka a v aplikovaní metód a nástrojov zvyšovania výkonnosti. Prostredníctvom vedenej diskusie v ďalšej časti workshopu účastníci identifikovali hlavný cieľ zlepšovania – plnenie termínov dodania – a definovali spôsoby jeho dosiahnutia. Vďaka konštruktívnym návrhom a netradičnému spôsobu nazerania na problémy sa podarilo prijať prvé opatrenia, ktoré zamedzia tvorbe nadvýroby, pomôžu zlepšiť schopnosť plniť termíny a povedú k zoštíhleniu.
V závere workshopu sa definoval smer ďalšieho pokračovania a vzdelávania ďalších pracovníkov podniku.
Účastníci o vzdelávacom programe:- "Môžem povedať, že moje hodnotenie je vysoko nadpriemerné, čo sa týka školenia ako celku. Pevne verím, že získané informácie mi pomôžu, a to nielen v PPS, ale aj v živote."
- "Okrem odborných znalostí, ktoré sme nadobudli počas školenia, kladne hodnotím fakt, že sme lepšie spoznali sami seba a stihli sme vyriešiť niekoľko interných problémov."
- "Školenie malo veľmi dobrú úroveň, teória sa prelínala s praxou. Absorboval som nové myšlienky, ako riadiť to, čo je dôležité, a aké nástroje používať v budúcnosti."
- "Školenie splnilo cieľ oboznámiť nás so základnými princípmi Lean a Six Sigma a pomohlo nám určiť základné smery, ako postupovať pri zavádzaní týchto systémov v podniku."
- "V krátkom čase sme získali široký rozsah informácií o rôznych metódach riadenia procesov."
Workshop s manažérmi výroby zameraný na zlepšenie plnenia požiadaviek zákazníkov
sme realizovali v dňoch 12. a 13. októbra 2006 s PPS Group Detva.
Účastníci definovali hlavné požiadavky zákazníkov a ich ukazovatele. V diskusii potvrdili, že hlavný dôraz by mal byť venovaný zlepšeniu výkonnosti v ukazovateli spoľahlivosť plnenia termínov. Analyzovali vzájomné vzťahy a vplyv veľkosti dávok, zásob rozpracovanej výroby a úzkeho miesta procesu na tvorbu nadvýroby, rýchlosť materiálového toku a plnenie termínov dodania. Uvedené závislosti účastníci potvrdili prostredníctvom simulácie výrobného systému.
Počas moderovanej diskusie účastníci určili hlavné príčiny sklzov a nízkej spoľahlivosti plnenia termínov interných a externých zákazníkov. Navrhli, posúdili a prijali opatrenia na zlepšenie. Tieto priamo podporujú závery prijaté počas workshopu s vedením podniku. Hlavným ukazovateľom pre hodnotenie zlepšenia je ukazovateľ OTD: plnenie termínov dodania interným a externým zákazníkom. Bude pravidelne vyhodnocovaný, analyzovaný, vizualizovaný a komunikovaný na všetkých úrovniach.
Účastníci o vzdelávacom programe:- „Forma školenia sa mi páčila, hlavne diskusie, názory, poznatky kolegov, a tiež simulácia výroby, kde sme si mohli urobiť svoj názor a zistiť, čo je vo výrobe dobré a akým smerom sa budeme uberať.“
- „S priebehom školenia som nadmieru spokojný. Pre majstrov splnilo svoj účel, oboznámili sa s novými pohľadmi na riadenie výrobného procesu.“
- „Workshop mi pomohol zmeniť uhol pohľadu na výrobnú činnosť a problémy kolegov z iných stredísk. Zo stretnutia si odnášam nové názory na riadenie chodu strediska ako aj celej PPS Group.“