Referencie: Henkel Slovensko, Shared Service Center
Process Management and Improvement Training and Workshop v rozsahu 6 dní (tri dvojdenné workshopy) sme realizovali s cieľom naučiť účastníkov aplikovať nástroje DMAIC Lean Six Sigma na vlastné procesy. Počas workshopov sme krok po kroku:
- Popísali proces (SIPOC a Process Flow diagram), identifikovali hlas zákazníkov (VOC a VOB) a definovali ukazovatele merania výkonnosti procesu (KPIs).
- Analyzovali súčasnú výkonnosť procesu a identifikovali príčiny chýb a zdržaní v procese.
- Navrhli opatrenia na elimináciu chýb, strát a zdržaní. Navrhli spôsob monitorovania a vyhodnocovania zlepšeného procesu.
Pilotnými procesmi boli procesy PTP: Purchase To Pay a OTC: Order To Cash. Účastníci oceňovali možnosť okamžitej aplikácie nástrojov na vlastné procesy a rýchle výsledky dosiahnuté v priebehu troch mesiacov.
Následne sme navrhli a realizovali program tréningov a kaučingu projektov na všetkých úrovniach: manažment spoločnosti, Yellow Belt, Green Belt a Black Belt. Viac ako 200 účastníkov tréningov aplikovali získané znalosti v rámci svojich pracovných zodpovedností formou kaizenov a DMAIC projektov.
Vedeniu spoločnosti sme pomohli vytvoriť Continuous Improvement Team vrátane úloh a zodpovedností členov tímu a spôsobu spolupráce v rámci organizácie SSC.